On möödunud kümme aastat ajast, mil Peter Norten lõpetas ülikooli. Ta kirjutas paar aastat romaani, mida ei avaldatud, oli ajakirjanik, kuid sai sule sappa. Nüüd peab ta väikest raamatupoekest.
Lühiromaan algab episoodist, kus ülikooli malevõistkonna endine kapten Peter Norten sõidab oma naisega malevõiskonna kokkutulekule. Ta ei ole kümme aastat oma võiskonnakaaslasi näinud. Kokkutuleku korraldab Bannish, multimiljonär, kelle kallal kooliajal noriti. Eriti meeldejääv oli USA ülikoolide meistrivõistluste üks kohtumine, kus Bannish kaotas ilmses võiduseisus. Selline oli üldine seisukoht ja Bannish sai kõigi käest võtta. Kohale jõudes selgus, et Bannish tahab kõigi võstkonnakaaslastega seda partiid uuesti mängida, et tõestada seisu lootusetust. Kuigi teised selle vastu huvi ei tunne, on nad sunnitud – Bannishi eraklikus mäemajas on nad viimase vangid.
Selgus, et Bannish oli kulutanud viiskümmend aastat, et leida lahendus ajas rändamisele (vaid teadvus saab ajas tagasi rännata) ja kaotuspartii uurimisele. Ta naases seejärel oma noorusesse, patenteeris enda nimele oma arvutigeeniusest võistkonnakaaslase kõik hilisemad leiutised, ajas nurja Norteni eluplaanid – kõik seda kättemaksuks solvangute eest. Igaüks võib korra tõestada, et Bannishi partii oli võidetav. Autasuks on miljonid dollarid või võimalus oma noorusse tagasi rännata. Martin kirjeldab veenvalt tekkinud pingeid. Olen ise aastaid malet mänginud, seetõttu lugu meeldis. Hindeks 5.
Lühiromaan algab episoodist, kus ülikooli malevõistkonna endine kapten Peter Norten sõidab oma naisega malevõiskonna kokkutulekule. Ta ei ole kümme aastat oma võiskonnakaaslasi näinud. Kokkutuleku korraldab Bannish, multimiljonär, kelle kallal kooliajal noriti. Eriti meeldejääv oli USA ülikoolide meistrivõistluste üks kohtumine, kus Bannish kaotas ilmses võiduseisus. Selline oli üldine seisukoht ja Bannish sai kõigi käest võtta. Kohale jõudes selgus, et Bannish tahab kõigi võstkonnakaaslastega seda partiid uuesti mängida, et tõestada seisu lootusetust. Kuigi teised selle vastu huvi ei tunne, on nad sunnitud – Bannishi eraklikus mäemajas on nad viimase vangid.
Selgus, et Bannish oli kulutanud viiskümmend aastat, et leida lahendus ajas rändamisele (vaid teadvus saab ajas tagasi rännata) ja kaotuspartii uurimisele. Ta naases seejärel oma noorusesse, patenteeris enda nimele oma arvutigeeniusest võistkonnakaaslase kõik hilisemad leiutised, ajas nurja Norteni eluplaanid – kõik seda kättemaksuks solvangute eest. Igaüks võib korra tõestada, et Bannishi partii oli võidetav. Autasuks on miljonid dollarid või võimalus oma noorusse tagasi rännata. Martin kirjeldab veenvalt tekkinud pingeid. Olen ise aastaid malet mänginud, seetõttu lugu meeldis. Hindeks 5.