Kirjanik Tarlapi kõige tugevam külg on viitsimine.Viitsimine üldse selliste süzheede ja tegelastega mingeid jutte kirjutada. Aga tulemus saab – kui mitte nauditav, siis talutav. On kombeks võrrelda Ljuuer Bergi ja Tarlapi Tiitu... no vat siis, ma ütleks, et Tarlapi arusaam ja lähenemine on ehk keskmiselt tasemelt kirjanduslisemad, Bergi tipud aga löövad Tarlapi tippe. Kuigi suht sama asja nad ajavad.
Mis kogumikust meelde jääb? Osavad immiteerimiskatsed, mingi teatava stiili järgiaimamine. Stiil ise aga kipub puudu jääma. Tarlapi meetod on üskipulgi kõige üleskirjutamine, mida kangelased loost teavad. Peale loo aga nende jaoks muud maailma ei eksisteeri, tegelastel pole ajalugu, minevikku, rahvust, veendumusi (no mõni üksik), harjumusi, seksuaalsust, kiikse. Vahest harva on neil unenäod, peale selle on nad vaid teatavate isikuomadustega Vapper Detektiiv, Inspektor, Naiivne Neiu, Kaabakas, Teadlane, Paha Salaagent, Hea Salaagent jne. Tahan öelda, et jättes tegelased ilma taustadest, jättes ilma rahvusest, võtab Tarlap endalt võimaluse teha lugu huvitavamaks. Sama kehtib ka juutudes kasutatava maailma kohta.
Peategelane mõtleb palju, ikka ja alati ainult asjast, mõtleb pool lehekülge dialoogilauste vahele ja see pidev seletamine, tühjalt kohalt tolmu üleskeerutamine, tüütab ikka lõpuks ära küll.
Juttudes pole pea ühtegi psühholoogiliselt huvitavalt väljamõeldud ja teostatud, SUBTIILSET stseeni. Tegevus on trafaretne - vestlus, mõtlemine või liikumine punktist A punti B. Pooltoone ja värve üldse on vähe. Tegelased pole võimelised suurteks kirgedeks.
Muidugi ei saagi lood olla mitte tuimad ja kuivad kui nad on teostatud tühjal, dekoratsioonideta laval. Tegevuspaigad on nagu tegelasedki ja sestap kogumik ka nõukogudeaegseid autoreid meenutab - lood toimuvad "kusagil Läänes", seda markeeritakse väljamaiste sigaretimarkide, autode ja joogipoolise ohtra mainimisega ning eesmärgiks on kapitaliühiskonna pahede järjekindel piitsutamine. Võibolla oleks minu hinne (ja ka elamus) palli võrra kõrgemad, kui need Tarlapi lood oleks toimunud reaalsel maal, reaalses keskkonnas. Siis tulnuks teksti ka rohkem motiive, lõngu, nüansirikkust. Sellisel kujul oli ikka suht igav... rääkimata et ulme poole pealt polnd nagu üldse midagi.