Miskitpidi oleks nagu hakatud uuesti Amberit kirjutama. No palju sarnaseid jooni ja sarnaseid lahendusi. Amberi ja Kaose asemel on deemonid ja jumalad, varjude asemel miskid dimensioonid, mida mööda ringi hulgutakse, jälle on üheks sündmuspaigaks Maa. Käivad intriigid võimu ümber, salaliidud vaenlasega.
Taustast: jumalad ja deemonid elasid kunagi ühes maailmas, läksid tülli, jumalad peksid deemonid välja ja nood pidid tühjalt kohalt uuesti alustama. Moraal, muideks, ongi, et jumalad on viimaste aastatuhandetega heast elust laisaks ja rumalaks, samas kui kitsikusega kimpus deemonid on läinud leidlikumaks ja targemaks. Ning isegi otsustavad lõpuks, et ei tahagi heaoluriiki tagasi. Teose käigus saab miski intriig paljastatud, status quo taastatud, kõik on õnnelikud.
Peategelane on pudelimeister, endine kuulus sõdalane, kellel vist ainsana deemonitest on läinud korda mõni jumal maha nottida. Ühe korraliku pudeli tegemiseks kulub umbes 120 aastat. Aga kui sellesse pudelisse siis lilled panna, püsivad need ka 200 aastat värsketena. Ühtlasi on pudel ka metafüüsiline mõiste - selle sees on võimalik mõnusasti elada, sest seal on mõnekümne aakri jagu mägesid, metsi ja mida iganes, hiiglased, draakonid, loss, truud teenrid ja kõik eluks vajalik. Nii et pudel võib küll olla maal kellegi puhvetil, aga sees elab deemon või erak vms, ning pääseb pudelist teistessegi dimensioonidesse jne. Eriti hea pudel on võimeline kolme soovi täitma.
Peategelasel on Amberi Corwiniga selleski osas ühist, et temalgi on algul teadmistega kehvasti. Nagu selgub, needuse tõttu, on ta sadu aastaid oma pudelis istudes uusi pudeleid vorpinud, ei tea väljas toimuvast eriti midagi ja hakkab intriigidele vähehaaval jälile saama.
Koloriiti lisab see, et deemonid avastasid maa augu kaudu kusagil mongoolia kandis, ledsid hiinlased ja võtsid neilt mitmeid asju üle. Nii et hiina maagid on ka mängus. Veidral kombel ka fen shui. Teised deemonid süüdistavad peategelast inimlikustumises, ilmselt on neil õigus. Sest tema parim sõber on hiinlasest tuulelohemeister, kui aga pahandused lahendatud ja võiks pere loomisele mõelda, eelistab tüüp demonessile sõbra lapselast, fen shui meistrit, kes siis uutes pudelites aitaks oma teadmistega panna chi paremini voolama, chi aga on deemonite elutähtis ollus, mille abil nad oma trikke teevadki.
No ei jäänud päris rahule. Kahtlemata on Zelazny osalust tunda, aga teostus päris tema vääriline ei ole. Ja ilmselt ongi väga raske pidada tasakaalus intriige ja kaklusi, kus osalejad on suhteliselt kõikvõimsad.
Taustast: jumalad ja deemonid elasid kunagi ühes maailmas, läksid tülli, jumalad peksid deemonid välja ja nood pidid tühjalt kohalt uuesti alustama. Moraal, muideks, ongi, et jumalad on viimaste aastatuhandetega heast elust laisaks ja rumalaks, samas kui kitsikusega kimpus deemonid on läinud leidlikumaks ja targemaks. Ning isegi otsustavad lõpuks, et ei tahagi heaoluriiki tagasi. Teose käigus saab miski intriig paljastatud, status quo taastatud, kõik on õnnelikud.
Peategelane on pudelimeister, endine kuulus sõdalane, kellel vist ainsana deemonitest on läinud korda mõni jumal maha nottida. Ühe korraliku pudeli tegemiseks kulub umbes 120 aastat. Aga kui sellesse pudelisse siis lilled panna, püsivad need ka 200 aastat värsketena. Ühtlasi on pudel ka metafüüsiline mõiste - selle sees on võimalik mõnusasti elada, sest seal on mõnekümne aakri jagu mägesid, metsi ja mida iganes, hiiglased, draakonid, loss, truud teenrid ja kõik eluks vajalik. Nii et pudel võib küll olla maal kellegi puhvetil, aga sees elab deemon või erak vms, ning pääseb pudelist teistessegi dimensioonidesse jne. Eriti hea pudel on võimeline kolme soovi täitma.
Peategelasel on Amberi Corwiniga selleski osas ühist, et temalgi on algul teadmistega kehvasti. Nagu selgub, needuse tõttu, on ta sadu aastaid oma pudelis istudes uusi pudeleid vorpinud, ei tea väljas toimuvast eriti midagi ja hakkab intriigidele vähehaaval jälile saama.
Koloriiti lisab see, et deemonid avastasid maa augu kaudu kusagil mongoolia kandis, ledsid hiinlased ja võtsid neilt mitmeid asju üle. Nii et hiina maagid on ka mängus. Veidral kombel ka fen shui. Teised deemonid süüdistavad peategelast inimlikustumises, ilmselt on neil õigus. Sest tema parim sõber on hiinlasest tuulelohemeister, kui aga pahandused lahendatud ja võiks pere loomisele mõelda, eelistab tüüp demonessile sõbra lapselast, fen shui meistrit, kes siis uutes pudelites aitaks oma teadmistega panna chi paremini voolama, chi aga on deemonite elutähtis ollus, mille abil nad oma trikke teevadki.
No ei jäänud päris rahule. Kahtlemata on Zelazny osalust tunda, aga teostus päris tema vääriline ei ole. Ja ilmselt ongi väga raske pidada tasakaalus intriige ja kaklusi, kus osalejad on suhteliselt kõikvõimsad.